Restorāna interjers un apmeklētāju labsajūta

restorans

Jebkurā ēdināšanas iestādē prioritāte ir gards ēdiens. Tomēr ēdināšanas joma nav tikai par ēdienu vien. Tā ir nozare, kas liek rūpēties ne tikai par klientu gastronomisko vajadzību apmierināšanu, bet arī citām vajadzībām, kas saistītas ar komfortu, jo labā ēdināšanas iestādē svarīga arī atmosfēra, apkalpošanas kultūra un patīkams interjers.

Interjers veido restorāna noskaņu

Interjera izveide ir ļoti svarīgs aspekts restorānā, jo tieši interjers būs tas, kurš radīs vietas noskaņu, veidos apmeklētājiem kādas asociācijas. Tāpēc īpašniekiem ir rūpīgi jāpārdomā, kādu vēstījumu ar interjera palīdzību viņi vēlas sniegt. Kādas sajūtas un noskaņu viņi vēlas radīt saviem apmeklētājiem. Nereti par iedvesmu interjera jomā kalpo arī tas, kāda veida ēdienus tajā plānots pasniegt. Ja ēdienkartē dominē kādas noteiktas tautas vai veida virtuve, tā var sniegt iedvesmu arī interjera izveidē. Piemēram, ja piedāvājumā ir Austrumu, Francijas vai Itālijas virtuve, tad vēsmas no šīm zemēm tiek ienestas arī interjerā, lai paspilgtinātu apmeklētājiem tās sajūtas, ko rada izmeklēta maltīte.

Kvalitāte katrā niansē

Izvēloties interjera elementus, jādomā par kvalitāti katrā niansē — materiāli, audumi, krāsas, interjera dekori, apgaismojums un daudzas citas lietas, kas ir ļoti būtiskas, jo visas rada kopējo atmosfēru. Lai gan tā var nešķist, klienti pamana katru sīkumu un prot novērtēt izmeklētas, kvalitatīvas lietas. Sākot no traukiem un galdauta līdz grīdas segumam un ziediem, ar ko dekorēts restorāns. Labā restorānā ziedi ir ļoti svarīgs elements, kam jāpievērš uzmanība. Tiem vienmēr jābūt svaigiem un izmeklētiem. Lai to nodrošinātu, restorāni sadarbojas ar ziedu bāzēm, kas regulāri piegādā svaigus ziedus. Puķu piegāde Rīgā ir plaši pieejama, tāpēc restorāniem nav problēmu sagādāt saviem apmeklētājiem vienmēr svaigu un skaistu iepriecinājumu. Puķu piegāde Rīgā parasti notiek jau tuvāko divu stundu laikā, tāpēc svaigus ziedus uz restorāna galdiņiem var nodrošināt jebkurā laikā.

Padomāt par ikviena klienta ērtībām

Interjera risinājumi ir jāveido, domājot par ikviena klienta ērtībām. Tas nozīmē, ka jādomā par cilvēkiem ar kustību traucējumiem, vecākiem, kuri atnākuši ar maziem bērniem. Viņiem jānodrošina komforts un ērta vide, lai viņi nejustos diskriminēti. Bērnu pārtīšanas vieta un rotaļu stūrītis — tā jau ir norma jebkurā sabiediskās ēdināšanas iestādē. Tāpat jāpiedomā, lai ejas starp galdiņiem būtu gana plašas un ērtas. Tā ir bieži sastopama problēma, kas rada klientiem neērtības. Katrs klients, kurš ieradies, ir karalis, kura ērtības un komforts ir prioritāte. Tāpēc ir vērts piesaistīt profesionālu interjera dizaineru, kurš izveidotu pārdomātu restorāna iekārtojumu, parūpētos par saskaņotiem krāsu toņiem, ērtām un izturīgām mēbelēm, kā arī interjera akcentiem, kas piešķirs šai konkrētajai vietai “odziņu”.