Kā nepārēsties svētkos un ballītēs?

ēšana-svētkos

Mūsu vēders ir neapmierināts samērā bieži. Tad gribas ēst – tas rūc un nepatīkami īd. Protams, tiekot veikalā vai kādā kafejnīcā, pie šāda “bada stāvokļa” paķeram vairāk ēdiena nekā pienāktos. Tad rodas nākošā problēma – esam pārēdušies. Ar šo problēmu saskaras teju katrs otrais Latvijas iedzīvotājs. Mēs taču esam tik steidzīgi, ka neatliek laika, lai veltītu dažas minūtes kārtīgai maltītei.

Tomēr, pavisam aktuāla šī tēma ir tieši tagad, Ziemassvētku laikā. Tas ir laiks, kad dodamies ciemos, lutinām sevi un savus tuvos ar gardiem cienastiem un dzērieniem. Mēs lieliski zinām, ka viesos galdi lūzīs no ēdienu pārbagātības un gribēsies nogaršot visu, bet ko darīt, lai izvairītos no smagās pārēšanās sajūtas?

Dzert zāles?

TV ekrānos nepārtraukti tiek reklamētas zāles, kuras atvieglo vēdera darbību, ja gadās pārēsties. Laikam jau svētku laikā šādiem preperātiem patiešām ir labs noiets. Tomēr, jāsaka, ka zāles lietot nav īsti labi. Zāles būtu jādzer tad, kad tas patiešām nepieciešams, nevis tāpat vien. Tāpēc tas nebūt nebūs labākais risinājums.

Izslavētais Borjomi?

Šo jau varētu uzskatīt par tādu kā svēto ūdeni visiem, kas mīl ballēties, pārēsties un par daudz iedzert. Vismaz tā varētu šķist, ja paskatāmies reklāmas. Lai vai kā, gāzēts ūdens kā tāds ir labs palīgs tad, kad ir slikti – slikta dūša, smagums kuņģī, jo tas palīdz kuņģim atsākt darboties. Starp citu, vēl labāk kuņģa darbību uzlabo alus. Izdzeriet glāzi laba, svaiga, neatšālēta alus un jūs jutīsities daudz labāk!

Ēdiens ir bauda. Dažkārt ballītes karstumā aizmirstam, ka vajadzētu uzkost, bet, kad ballīte beigusies, steidzam uz tuvāko ātrās ēdināšanas restorānu, lai kārtīgi pieēstos. Jā, pirmie kodieni burgerā vai hotdogā ir patiess baudījums. Toties, kad lielais komplekts notiesāts, šķiet, vai tiešām tas bija nepieciešams?

Kādēļ cilvēkiem vienmēr ir tendence pārēsties, ja mēs lieliski zinām to slikto sajūtu, kas seko pēc tam…

pārēšanāsIevērojot dažus priekšnoteikumus, būs vieglāk sadarboties ar savu vēderu, lai uzturētu to tonusā. Piemēram, ūdens. Lai cik šis likums nebūtu izvazāts un izslavēts, vēlreiz gribas atgādināt – dzeriet ūdeni! Glāze ūdens pirms ēšanas iedarbosies kā neliela bremzīte – jums negribēsies tik daudz apēst, jo kuņģis jau būs nedaudz aizpildīts. Ja ne ūdens, tad vismaz tas, kas jums garšo – tēja, sula.

Saka, ka uzkodas starp ēdienreizēm ir kaitīgas. Muļķības! Starp ēdienreizēm VAJAG uzkost, lai tik ļoti negribētos ēst. Jūs nepieēdīsieties, ja pirms pusdienām būsiet uzgrauzis kādu riekstu vai žāvētus augļus.

Palūkojiet, ko mums piedāvā reklāmas – TV reklāma, Google reklāma, pat radio reklāma mums saka, ka mums ir jāēd, jādodas uz tuvējo ātro ēstuvi, uz kafejnīcu vai veikalu. Reklāmas mūs piebaro pirms mēs esam atvēruši savas mutes ēdienam! Google reklāma (Low-cost-ads) vispār ļauj mums apskatīt skaistus ēdienus, kas tiek reklamēti internetā, lai mums siekalas saskrien mutē. Darba laikā sērfojot internetā var tikai sev uzkurināt apetīti, tas ir fakts.

Ēdiet prātīgi, dzeriet ūdeni un lai priecīgi svētki!