8 paradumi, ka palīdzēs būt veselam

veselība

Veselība ir mūsu lielākais dārgums. Ja esam veseli un jūtamies labi, tad visu pārējo varam izdarīt. Tāpēc ir tik būtiski investēt laiku, pūles un arī līdzekļus tajā, lai rūpētos par savu veselību. Vislabāk to darīt profilaktiski, nevis gaidīt, kad jau būs jārisina problēmas. Tāpēc esam apkopojuši vairākus paradumus, kurus ieviešot savā ikdienā, varēsiet labāk un efektīvāk gādāt par savu veselības stāvokli gan šodien, gan ilgtermiņā.

  • Kusties, kusties, kusties!

Dzīvesveids, kurā kustības un fiziskās aktivitātes ir norma, vienmēr strādās jūsu veselības labā. Kustēties jāmācās jau no bērnības. Tas ir vecāku uzdevums – pieradināt bērnus, ka vienmēr jāmeklē iespējas, kā būt aktīviem un kustībā. Brīvais laiks lielā mērā būtu jāpavada ārā un dažādās aktivitātēs. Tas nenozīmē, ka visiem jānodarbojas ar sportu profesionāli. Savu veselību uzturēsiet arī ar regulārām pastaigām, pārgājieniem, skriešanu, riteņbraukšanu, peldēšanu.

  • Domā, ko tu ēd!

Uzturs ir tas, kurš atstāj vislielāko ietekmi uz veselību, svaru un ķermeņa aprisēm. Arī šajā jomā labi pamati jāieliek jau bērnībā, bet, protams, nekad nav par vēlu savus uztura paradumus uzlabot, sniedzot savam ķermenim nepieciešamo. Sezonāls, daudzveidīgs, dārzeņiem un augļiem bagātīgs uzturs ir tas, ko vēlas ķermenis, lai tas justos labi, lai tas varētu nodrošināt pienācīgu imunitāti un cīnītos ar saslimšanām, nodrošinātu ķermenim enerģiju visas dienas garumā.

  • Neīsteno mērķus uz miega rēķina

Vēl viens veselības un labsajūtas fundamentāls faktors ir miegs. Tam jābūt regulāram un kvalitatīvam. Ilgtoši traucēts miega režīms dramatiski var ietekmēt gan fizisko, gan emocionālo veselību. Jāgādā gan par mugurai veselīgu guļvietu, gan labi vēdinātām telpām, lai no rīta justos labi atpūties, enerģisks un darbspējīgs visas dienas garumā.

  • Iemācies dzert ūdeni

Daudziem cilvēkiem ir problēmas ar ūdens dzeršanu. Viņiem tas negaršo, aizmirstas dienas laikā par ūdens patēriņu. Bet tas būtiski ietekmē veselību. Ja regulāri netiek uzņemts pietiekami daudz ūdens, tad organisma darbība ir apgrūtināta. Ūdeni dzert var iemācīties, tas jāveido par paradumu. To var veicināt dažādos veidos — iegādāties skaistu ūdens pudeli, turēt vienmēr ūdeni pa rokai, uzlikt telefonā atgādinājumus padzerties, pievienot ūdenim augļus, citrona sulu utt.

  • Pie ģimenes ārsta aizej arī profilaktiski

Ģimenes ārsts ir tas, kurš redz jūsu veselības kopainu daudzu gadu vai pat visa mūža garumā. Viņš ir pirmais, kurš var pamanīt kādus riskus vai nākotnē iespējami aktuālās problēmas. Tāpēc jāapmeklē ģimenes ārsts arī tad, ja nav nekādu specifisku sūdzību. Profilaktiskas pārbaudes palīdz monitorēt veselību, pārliecināties, ka visi rādītāji atbilst normai. Tas palīdzēs būs soli priekšā slimībām un no tām arī izvairīties.

  • Regulāri pārbaudi savas dzimumzīmes

Šobrīd ārsti sākuši daudz aktīvāk runāt tieši par ādas veselību, jo pēdējā desmitgadē ievērojami pieaudzis ādas onkoloģisko saslimšanu skaits. Šī kaite skar pat jaunus un šķietami veselus cilvēkus. Tāpēc dzimumzīmju pārbaude ir tā lieta, ko ikvienam vajadzētu izdarīt. Ja ir paaugstināti riski, tad dzimumzīmju pārbaude jāveic 1-2 reizes gadā, ja īpašu risku nav, tad to var darīt retāk. Dzimumzīmju pārbaude sākumā var notikt mājās pie spoguļa, kur vizuāli novērtējat dzimumzīmju izskatu. Ja ir pamatotas aizdomas, tad tālāk dzimumzīmju pārbaude jau jāveic ārsta kabinetā. Piesakies pārbaudei eraesthetic.lv.

  • Kontrolē stresa daudzumu savā dzīvē

Stress ir viens no lieliem veselības kaitniekiem. Tik daudzām slimībām tieši ilgstošs un paaugstināts stress var būt gan izraisītājs, gan nozīmīgs papildu riska faktors. Stress ietekmē veģetatīvo nervu sistēmu, sirds un asinsvadu sistēmu, var pazemināt darbaspējas, izraisīt hroniskas saslimšanas.

  • Atmet kaitīgos ieradumus

Izvērtējiet savu dzīvesveidu un pēc iespējas ātrāk atbrīvojieties no kaitīgajiem ieradumiem — pārmērīgas alkohola lietošanas, smēķēšanas, neveselīgas pārtikas, mazkustīguma.